Veelgestelde vragen

Hoe gaat het werk verder in corona-tijd?

Krijg ik in september de jaarlijkse 'update' van mijn sponsorkind of sponsorgezin?

In de eerste helft van het jaar is door onze kind- en gezinscoaches zoveel mogelijk informatie verzameld. Die informatie hopen wij u in september te kunnen toesturen.

Kan ik nog kaarten of brieven sturen naar mijn sponsorkind of sponsorgezin?

Juist nu! Tijdens deze coronacrisis is het voor uw sponsorkind of -gezin heel fijn om van u te horen. Misschien heeft u nu ook extra tijd om een bemoedigende kaart of brief te schrijven. We hebben wel een paar tips voor u voor de bezorging:

  • We werken momenteel met wat minder mensen op ons kantoor voor het verwerken van post. Als u een brief wilt sturen, e-mail de tekst dan naar sponsoring@zendingovergrenzen.nl. Uw kaart inscannen en e-mailen kan ook. Wij zorgen voor een Engelse vertaling bij uw kaart of brief.
  • Schrijft u in het Engels, dan kunnen wij uw brieftekst of kaart gelijk doorsturen naar het land van uw sponsorkind of -gezin. Onze collega's ter plaatse (die geen Nederlands spreken) vertalen uw Engelse brief of kaart in de taal van het land. Dat scheelt één vertaalslag bij ons op kantoor.

Ook onze collega's in de Oost-Europese landen hebben te maken met strenge maatregelen. In een aantal veldlanden werken collega's vanuit huis. Vertalingen in de lokale taal en de bezorging kunnen dan even op zich laten wachten.

Kan ik nog pakjes sturen naar mijn sponsorkind of sponsorgezin?

Dat kan! Pakjes voor sponsorkinderen en -gezinnen gaan mee met onze transporten met hulpgoederen. Na een tijdelijke stop zijn de transporten naar Oost-Europa inmiddels weer op gang gekomen.

Worden kaarten, brieven en pakjes nog wel bezorgd bij mijn sponsorkind of sponsorgezin?

De coronamaatregelen zijn in elk Oost-Europees land waar wij werken anders. Onze collega's blijven natuurlijk hun uiterste best doen om iedereen die van onze hulp afhankelijk is, in de belangrijkste levensbehoeften te voorzien. In dat geval kunnen kaarten, brieven en pakjes zeer waarschijnlijk worden meegegeven.

Kan ik mijn sponsorkind of sponsorgezin extra ondersteunen met een gift?

Nee, een extra financiële ondersteuning specifiek voor uw sponsorkind of -gezin (naast uw sponsorbijdrage) zou tot ongelijke behandeling leiden ten opzichte van andere kinderen of gezinnen. U kunt wel een extra gift overmaken voor ons werk in het algemeen. Onze lokale medewerkers doen erg hun best om zoveel mogelijk hulp te blijven bieden aan kansarme gezinnen, kinderen en ouderen in deze moeilijke tijd, maar dit brengt veel extra kosten met zich mee. Extra giften zijn dus meer dan welkom. U een bedrag overmaken op ons rekeningnummer
NL34 INGB 0000 0060 04 of eenvoudig via onze donatiepagina. Hartelijk dank!

Gaat de sponsorreis naar Moldavië van 19 t/m 26 september nog wel door?

De reis gaat helaas niet door. We hopen komend jaar (2021) in april/mei alsnog op reis te kunnen naar Moldavië. Wij houden belangstellenden op de hoogte. Voor meer informatie of aanmelding kunt u contact opnemen met Ina Pater via 036-5363615 of ipater@zendingovergrenzen.nl. Zij is niet alle dagen op ons kantoor, maar reageert zo snel mogelijk op uw vraag of aanmelding.

Kan mijn individuele reis naar mijn sponsorkind of sponsorgezin nog wel doorgaan?

Op dit moment is dat niet toegestaan. Heeft u plannen of vragen, bel of mail dan naar Ina Pater (zie het vorige antwoord).

Door de coronacrisis is mijn financiële situatie veranderd. Wat moet ik doen?

Heel vervelend als u door de coronacrisis in financiële problemen bent gekomen! Als u overweegt om uw sponsoring op te zeggen, neem dan contact met ons op via 036-5363615 of sponsoring@zendingovergrenzen.nl. We denken graag met u mee in het vinden van een voor u passende oplossing. Als u uw (sponsor-)bijdrage voldoet door middel van een Overeenkomst Periodieke Schenking, neem  dan contact op met Ina Ekkelenkamp iekkelenkamp@zendingovergrenzen.nl.

Moet ik mijn bijdrage blijven betalen als mijn sponsorkind of sponsorgezin niet bereikbaar is voor de lokale medewerkers van Zending over Grenzen?

Juist tijdens deze crisis is uw ondersteuning meer dan welkom! Onze kind- en gezinscoaches blijven zich volop inzetten om uw sponsorkind of sponsorgezin alle hulp te bieden die nodig is. Denk daarbij aan eerste levensbehoeften zoals voedsel, kleding en hygiënemateriaal, maar ook aan emotionele, pastorale en sociale ondersteuning, juist in deze moeilijke tijd. Soms kan dat telefonisch. Bij het bezorgen van eten en goederen krijgen wij ook de hulp van vrijwilligers van lokale kerken waar wij mee samenwerken. Dit is hartverwarmend en ook nodig.

Is er iets wat ik kan doen voor mijn sponsorkind of sponsorgezin?

Wat we met elkaar vooral en het beste kunnen doen, is bidden. Meer dan ooit weten we ons afhankelijk van onze Vader. Wilt u in het bijzonder bidden voor de allerarmsten en eenzamen in Oost-Europa?

Kan ik als particulier nog gewoon kleding, breigoed of andere hulpgoederen inleveren?

De behoefte aan hulpgoederen blijft aanwezig. Na een tijdelijke stop zijn de transporten naar Oost-Europa weer op gang gekomen. Dat betekent dat u weer hulpgoederen kunt aanbieden bij de inzameladressen en bij de bakken bij ons kantoor in Almere. Houd daarbij alstublieft wel rekening met de gezondheid van uzelf en degene bij wie u de goederen aflevert.

Kan ik als bedrijf nog producten doneren?

Wij verzoeken u om hierover contact met ons op te nemen. Per situatie zullen wij kijken wat er mogelijk is. Met inachtneming van de overheidsmaatregelen zullen wij hiervoor een afspraak met u proberen te maken.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

LEES ONZE VERHALEN

Het laatste nieuws

Help mee met het verspreiden van hoop en liefde